Wózki widłowe najczęściej są wykorzystywane do transportu wewnętrznego oraz układania towarów znajdujących się na paletach. Palety są chwytane od spodu widłami, które są mocowane na wiele sposobów do karetki (płyty czołowej) wózka.
Najczęściej stosowanymi widłami w wózkach widłowych są widły nasuwane od boku na karetkę wózka posiadające mocowane sklasyfikowane według ISO. W tej grupie wideł występuje pięć klas co w praktyce oznacza pięć różnych odległości pomiędzy górnym a dolnym uchwytem widły i tym samym stanowi wysokość karetki. Dodatkowo w każdej klasie karetki możemy wyróżnić typ A i B różniący się między sobą wysokością dolnego mocowania od dolnej krawędzi widły.
Dość powszechnie występującymi widłami zarówno w wózkach widłowych jak i innych maszynach (ładowarki czy ciągniki rolnicze) są widły z mocowaniem na sworzniu (tulei) zwane również PIN TYPE. Tego typu mocowanie nie jest sklasyfikowane według żadnej z norm. Takie widły są wykonywane indywidualnie w zależności od typu maszyny w której mają pracować a konstrukcja uchwytu zależy od zakładanej nośności.
Wśród najczęściej spotykanych wideł znajdują się również widły przykręcane które w części pionowej mają wykonane otwory przez które przykręca się widłę do karetki w wózku. W tego typu widłach w zależności od producenta osprzętu dodatkowego (pozycjoner itp.) rozstaw i konstrukcja otworów w jest różna.
Warto też wymienić widły z mocowaniem typu DIN czyli nasuwane na karetkę prostokątną. Widły takie można spotkać w wózkach widłowych oraz ładowarkach teleskopowych czy maszynach rolniczych.
Dla ułatwienia wymiarowania powyżej wymienionych typów wideł można skorzystać ze specjalnych kart technicznych, które znajdziesz w zakładce do pobrania.
Oprócz powyżej opisanych typów wideł można jeszcze wyróżnić widły bez mocowań (BLANK) czy widły mocowane na rolkach oraz zaczepy indywidualne.